2007-11-06

Storebror ser mig

Det finns en finurlig liten tjänst som heter Creeper som avslöjar vilka webbsidor som svenska myndigheter besöker. Det enda du behöver göra för att aktivera Creeper på din webbsida, är att länka in en bild. Du kan se Creeper-bilden i högerspalten på den här sidan, under "Olika tjänster". På så sätt kan Creeper spåra vilka IP-adresser som besöker din sida och de kan se om dessa IP-nummer hör till en av våra svenska myndigheter. Jag är inte den paranoida typen, men jag la ändå in det här för att se om det fungerade och det visar sig minsann att en hel del tjänstemän har tittat in på min blogg. Jag har ingen aning om vad de skulle här att göra, men ni är välkomna, alla ni från Skatteverket, Kustbevakningen, Regeringskansliet och, kanske framför allt, Rikspolisstyrelsen.

4 kommentar(er):

Anonym sa...

Måste testas :-)

Anonym sa...

Har du koks i lasten, eller? Vad vill dom dej?

Windy sa...

Just det, vad vill dom?
Rikspolisstyrelsen var mest intresserad av Henriks dans medan polisförbundet granskade Manges svensexa. Väl spenderade skattepengar där, grabbar! :)

Anonym sa...

hm..intressant...