2008-05-09

Nåväl jag hoppas att jag inte förälska sig i dig

Det där Google translate ska ju vara så fantastiskt, så jag tänkte att det är väl bäst att prova själv då. Jag såg att xrob översatte bohemian rhapsody, och det inspirerade mig en hel del.
Så här kommer googles försök till att översätta texten till en av världens tre bästa låtar, "I hope that I don't fall in love with you". Resultatet blev mer roligt än bra kan man väl säga.
Jag vet, jag vet, jag kan ju föreslå en bättre översättning och medverka till att få ett bra översättningssystem, äntligen.
Men ändå, Den killen du är med har upp och spaltade
Stolen bredvid dig är gratis
, vad säger man?

here goes:

Nåväl jag hoppas att jag inte förälska sig i dig
'Cause falla i kärleken bara gör mig blå,
Well musiken spelar och ni visa
Ditt hjärta för mig att se,
Jag hade en öl och nu hör jag
Du ringer upp för mig
Och jag hoppas att jag inte förälska sig i dig.

Well Rummet är trångt, det finns människor överallt
Och jag undrar, ska jag erbjuda dig en stol?
Tja om du sitter ned med detta gamla clown,
Ta det rynka pannan och bryta den,
Före kvällens bortrest,
Jag tror att vi skulle kunna göra det,
Och jag hoppas att jag inte förälska sig i dig.

Nåväl, natten har roliga saker inuti en människa,
Dessa gamla tomcat känslor du inte förstår
Tja Jag går runt och tittar på dig,
Du ljuset en cigarett,
Jag önskar att jag hade modet att bum en,
Men vi har aldrig träffat
Och jag hoppas att jag inte förälska sig i dig.

Jag ser att du är ensam precis som jag,
Och det är sent, du vill ha vissa företag,
Tja Jag har haft två, jag ser på dig,
Och du ser tillbaka på mig,
Den killen du är med har upp och spaltade
Stolen bredvid dig är gratis,
Och jag hoppas att du inte förälska sig i mig.

Nu är det stängningstid, musikens mattas ut
Sista uppmaning till drinkar, jag har en annan stout.
Sväng runt att titta på dig,
Du har ingenstans att finna,
Jag söker platsen för din förlorade ansiktet,
Gissa I'll ha ytterligare en runda
Och jag tror att jag bara förälskade sig i dig.


Apropå Tom Waits, det här är troligen världens bästa presskonferens, någonsin.


Jag har förresten varit med och byggt en ny webbplats; tvguiden.se. Just nu är den ganska enkel och nästan lite tråkig, men trafiken dit är god och vi kommer att smyga dit fler och fler funktioner allt eftersom.

0 kommentar(er):