2008-06-26

Jonas puffar, 2008-06-26


  • Nya Rubbt.se är nu live. Det handlar om en köposälj-sajt, ungefär som blocket eller craigslist, men MYCKET snyggare, bättre och roligare. Det är hd.se och mindpark som ligger bakom satsningen. Bra jobbat Sandra!

  • Jonas Nockert gjorde om sin jaikungfu så att den stöder GET-anrop (Joakim Jardenberg kom med förslaget). Jag gjorde en enkel Bookmarklet som använder den sökfunktionen för att skapa jaiku-länkar (se längst ner i det här inlägget)

  • Varför är det så svårt för RSS att ta riktig fart bland "de vanliga användarna"? Och varför har den kripplade RSS-läsaren Bloggkoll fått så stort genomslag bland bloggläsare? Är det verkligen så svårt att förstå och använda RSS och en riktig RSS-läsare? Jag tror inte det, och om fler hade sett videon RSS in plain english hade situationen varit en annan.

  • Skaffa en gravatar

  • Kreativa bilder

  • Solskenshistoria om Ubuntu och open source.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Jaiku-sök:
rubbt, mindpark, jaiku, jaikungfu, bloggkoll, rss, gravatar, ubuntu, linux, fotografi

1 kommentar(er):

Anonym sa...

Rubbt ser schysst ut. Gillar sökordsmolnet. Jag är jättetrött på fula Blocket och detta med att välja län och stad. Sedan håller jag helt med om att det är trist att "vanliga användare" har så svårt att ta till sig RSS, ty RSS är ju en skänk från ovan. Kanske beror det på att förkortningen är tämligen obegriplig för gemene man. Saker som ska förklaras och förklaras har ju en tendens att bli icke använda. Fast jag vet inte. Så jäkla svårt är det ju inte.