2007-03-09

Blandband från 80-talet


Ingen rolig läsning. Jag var 16 när jag spelade in det här bandet. Väldigt få av låtarna tilltalar mig idag, det ska väl vara Danne och Niels då.

Andra bloggar om: , , , ,

10 kommentar(er):

Anonym sa...

Springsteen, Eva Dahlgren och Survivor. De tycker jag nog håller. Ja, jag skojar inte när det gäller Survivor, "Burning Heart" är en helt okej låt.

Windy sa...

Jag upptäckte nyss att "Runaway" med Carola är med 2ggr! omg!
Håller med om Survivor, men säg det inte till någon ;)

Anonym sa...

Suck, nu inser jag att jag kan vara på väg in i en FM-rock-period. Det är trots allt vår snart. Och bilstereon behöver jobba. REO Speedwagons "Keep on loving You", Survivors "Popular Girl" ... fina saker.

Windy sa...

Uh-oh, se upp. Runt hörnet lurar Toto, Yes och Journey. Och kanske rent av Blue Öyster Cult. Jag har en bilkassett som inleds med "Fear the reaper", jag tycker mycket om den låten. Är jag då i FM-riskzonen? Ja antagligen.

Jonas Bergh sa...

Var e vargen bör väl hålla åtminstone.
Detta vara alltså precis innan din Huey Lewis-period? And the news.

Windy sa...

Det där med Huey Lewis är inte sant. Det är däremot sant att du en gång köpt en Ledin-singel.

Anonym sa...

Du har väl köpt en Huey-platta?
Svar ja, för tio spänn beställde jag En del av mitt hjärta, det står jag för. Precis som jag står för min Kvinnaböskeplatta och dansbandsplattorna. Dom är mycket roliga att ha, när andan faller på.
Uppsmurfad Ledin, till exempel.

Emma sa...

Ha ha, kan inte fatta att vi bloggade så lika med bara några dagars mellanrum! I swear, jag hade inte sett!

Faktum är att jag valde mellan det bandet jag la upp, och ett band där Runaway var med, iofs bara en gång. Dock var I wanna rock med två gånger på samma band. :)

(Jag inser att jag var galet efter som lyssnade på det där bandet 92 och inte någon gång på 80-talet. Oh well. That's Älmhult i ett nötskal, helt isolerat från omvärlden.)

Anonym sa...

Carola är min största idol!

'amo sa...

Jag blir alldeles stum. Sätter du på det bandet i min närhet så finns det risk för att jag blir våldsam.
Var e vargen med Imperiet är nog den enda av låtarna jag ägt.