2007-03-29

Nordirland-Sverige 2-1



Efter en förlust saknar man ofta de som inte var med, och tillskriver dem egenskaper som de aldrig nått upp till. Men ändå, jag saknade Allbäck ...
För er som inte förstår fotboll så kan jag förklara varför det gick så snett igår. Det beror på två personer, Lars Lagerbäck och Erik Edman. Lagerbäck tog ut matchotränade spelare som Anders Svensson och Niklas Alexandersson(fan, den gubben är nästan lika gammal som jag), sätter Chippen på bänken och Isaksson i mål.
Anders Svensson blev lite bättre i slutet av första halvlek, Lasse reagerade då blixtsnabbt och bytte ut honom mot en Kongo-Kim i dålig form. Fingertoppskänsla, NOT!
Så Edman, den mannen sabbade allt spel på vänsterkanten igår. Ljungberg är kass på höga bollar, så vad gör Erik? Just det. Dessutom verkade han ha blivit långsam på äldre dar?
Alexandersson var visserligen kass på andra kanten, men det är skillnad på att vara medioker och att totalt mörda alla uppspel. Zlatan blixtrade till emellanåt, men han hade mått bra av lite smartare medspelare, som förstod hans avsikter i tid (ja precis, Henke).
Jag struntar här i det faktum att lagledningen hade ett begränsat urval av spelare att välja på och att Nordirland gjorde en bra match. Nä, jag säger som Metro, ZATAN OCKSÅ!

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar(er):

Anonym sa...

Jag kan hålla med dig om att Edman inte hade där att göra. Otroligt överskattad är vad han är! (och då är han inte ens särskilt uppskattad av de flesta... tror jag??)